Projects
DataSkop Promoting Digital Sovereignty
Funded by
Dashboard
InfoVis
Prototyping
Research
Telekom Kontakthof Prototype Connected Futures
InfoVis
Extended Reality
Science Communication
Prototyping
Transfer
Publications
2022
Unfolding Spaces – Introduction of a Methodical-didactical Teaching Concept for a Virtual and Intercultural Cooperation Course in Art-based Research and Design Study Programmes
- Constanze Langer
- Frank Heidmann
- Wang, R. S.M.
Proceedings of the international conference
2022
Gestaltung von Bildungmedien: Wie können Studierende durch die eigene Gestaltung von Lehr-Lernmaterialien komplexe Sachverhalte besser verstehen? – Vorstellung einer Lehrveranstaltung aus der Fachdisziplin Design.
In den Proceedings der TURN Conference - Wandel gestalten, Kiel 2022
2020
Design trifft Informationswissenschaft – Eine Diskussion zum Wandel zweier Disziplinen im Kontext der Digitalisierung
- Michel, A.
- Frank Heidmann
- Constanze Langer
Information - Wissenschaft & Praxis, vol. 71, no. 2-3, pp. 86-94. https://doi.org/10.1515/iwp-2020-2072
2019
Inquiry-Based Learning in Design
- Beyrow M., Godau M.
- Frank Heidmann
- Constanze Langer
- Reto Wettach
- Mieg H. A.
Inquiry-Based Learning – Undergraduate Research. The German Multidisciplinary Experience p.229–247, Spinger
2019
Design 0815. Erfahrungen der Alumni für Curricula nutzen.
- Michel, A.
- Frank Heidmann
- Constanze Langer
DUZ Wissenschaft & Management 10/2019, pp. 17–20.
2017
Forschendes Lernen im Design
- Beyrow M., Godau M.
- Frank Heidmann
- Constanze Langer
- Reto Wettach
- Mieg H. A.
Forschendes Lernen: Wie die Lehre in Universität und Fachhochschule erneuert werden kann. p.269–279, Campus